Spørsmål til jordmor:
Hei jeg er ei jente på 26 år og jeg har en sønn på 8 år. Jeg har en samboer som også har en sønn som er 9 år, og vi prøver og prøver og få et barn sammen men ingenting som skjer. jeg var men mistet den på en uke, og ingenting er jo galt med meg sier dem til meg, men hvorfor da blir jeg ikke gravid???hva kan vi gjøre når vi ønsker oss dette så stort.

Svar:
Hei! Barneønske er en hyggelig del av livet, men kan fort bli litt stress om man tenker på det mye.Stress gjør det ikke lettere å bli gravid. Dersom du vet at dere er friske begge to vil det nok ordne seg , men om dere har prøvd i veldig lang tid, opp mot to år, så kan det være lurt av dere å gå til lege begge to, for en sjekk. Det kan også hjelpe på den psykiske delen. Dersom du har regelmessig menstruasjon så kan du prøve å finne ut når du har eggløsning, om du ikke har gjort det da? Dere finner nok den løsningen som er best for dere. Lykke til, spør igjen om det kan hjelpe.