Spørsmål til jordmor:
jeg er gravid i uke 21 og lurer på om det er vanlig med unormal hårvekst/hårtap under svangerskap. De siste ukene har jeg mistet ubehaglig mye hår. føler nå det har blitt veldig tynt og det slutter jo ikke å falle av.er dette normalt? har tatt b-vitamin i flere måneder. også har jeg ett spørsmål til. var på ultralyd for noen uker siden, noe som var en fantastisk opplevelse. men jordmor sa at morkaken lå mellom meg og ungen som en støtdemper og derfor merket jeg ikke sparkene. vil denne flytte seg? eller vil jeg merke sparkene når de blir kraftigere? ellers må jeg bare si at dette er en super side, som har gitt meg svar på mange spørsmål! takk:)

Svar:
Hei! Det er noen som mister mye hår i svangerskapet, dessverre. Du har gjort det rette ved å ta B-vitaminer, spis mye gulerøtter.Det er nok veksten av barnet ditt som trekket ut noe av energien i hårrøttene dine. Du kan jo høre med en frisør, men det går over etterhvert.Når du er lenger gravid, så vil du kjenne sparkene som andre.Det kan du glede deg til!Barnet vil vokse, og morkaken blir liggende. Lykke til ,videre.Tusen takk for ros om sidene våre.