Spørsmål til jordmor:
hei, har kanskje ett litt rart spørsmål her. Hvordan vet man at det bare er utflod og ikke fostervann som lekker ut? Føler nesten at jeg har litt for mye utflod..nesten som det renner, og jeg må skifte truseinnlegg mange ganger. det som kommer ut er helt blankt og lukter ingenting. men er det vanlig å ha så mye utflod?

Svar:
Hei! Det er noen ganger vanskelig å vite forskjell på om det er utflod eller fostervann som kommer/renner når man nærmer seg termin. Det vi sier er at om det er fostervann , så vil det aldri bli tørt. Det vil komme litt hele tiden. Det er også mange som har mye utflod, så det er ikke unormalt. Det er godt og riktig at du skal bli sjekket når du er i tvil, og det er ikke flaut.Ta kontakt med fødeavdelingen for å få en sjekk. Gjør det, lykke til!