Spørsmål til jordmor:
Hei, jeg er er gravid i uke 28 og lurer litt ¨på ang fosterbevegelser. i følge Ul og andre kontroller står alt bra til med den lille jenta, og de sa også på UL at de kunne se at hun var aktiv i og med at navlestrengen var veldig tvinnet. Men jeg syns bare kjenner så utrolig lite spark. har jo kjent liv i noen uker nå, men er jo bare så vidt man kan kjenne det utenpå magen. og noen dager er det veldig rolig der inne, noe som gjør meg superbekymret. har hun forsatt god plass der inne, siden jeg kjenner så lite, eller kommer det også litt ann på hvordan hun ligger?

Svar:
Hei! Du stiller fine spørsmål, og du har også en del av svarene selv. Et barn som er 28 uker gammel kan snu seg over alt i magen din, så derfor kan bevegelsene være forskjellige fra dag til dag. Noen barn er stille i magen. Vi er jo forskjellige. Selvsagt skal du ikke ha store bekymringer, så dersom det ødelegger for deg så ta kontakt med jordmoren din igjen. Jeg mener at du kan ta det helt med ro. Lykke til, spør igjen om det er noe annet.