Spørsmål til jordmor:
Hei. jeg har en gutt på 3 månder å 2 uker. han veier 750, 68 cm. de siste 3 dagne han drikker veldig lite melk han for NAN 1. han driker 2 ganger om kvelden men på dagen han vil ikke drikke. han gråter veldig mye. han drikker veldig mye vann. han har smakt på supe. hva burde vi gjøre med han siden han vil ikke drikke melk?? jeg tvanger han hver målltid

SVAR:
Hei! Jeg går ut fra at din sønn er 7500 gram i vekt og 68 cm i lengde. Om dette stemmer, har du en lang og slank gutt som ligger over gjennomsnittet etter alder på begge kurvene. Jeg vil råde deg til å gi hyppige måltider på dagtid noen uker til, for deretter å prøve med mais- og risgrøt som drikkegrøt. Prøv dette selv om han tar lite hver gang. Pass på at temperaturen på maten er passe for han. Gutten kan gråte fordi han er sulten, men dette er vekten hans med på å fortelle oss. Ta en vekt kontroll om en liten stund igjen. Se da om han har skiftet "egen kurve". Helsesøster som du går hos vil kunne vise deg denne. Lykke til.