Spørsmål til jordmor:
hei! Jeg har et spm vedrørende festeblødning. Når han man det i syklusen, hvor lenge/antall dager og hvodan ser den ut i form av mengde og farge etc?Håper på raskt svar. takk for svar!

Svar:
Festeblødning er en blødning som enkelte kvinner opplever 5-12 dager, hvis det er en grunn til at kvinnen skulle være gravid. Festeblødninger blir ofte hvis den kommer sent mistolket som en tidlig menstruasjon, tiltross for at blødningen er lett og av kort varighet. Festeblødningen skjer når det befruktede egget fester seg i livmorveggen. En festeblødning er en vaginal utflod som normalt består av en liten mengde rosa eller brunt blod. Omtrent bare hver tredje gravide kvinne opplever en synlig festeblødning.