Spørsmål til jordmor:
og jeg har enda ikke kommet ned i matchvekt. Jeg jobber , jogger, spiser ikke sukker eller noe særlig med brød. Dagen går i grønnsaker og jeg har aldri levd så sunnt for som nå. Samtidig hater jeg kroppen min. Hvordan kan jeg komme meg ned i den vekten før jeg var gravid? Jeg var 105 kg på mitt værste som gravid, nå er jeg nede i 73 så jeg har jo gått ned mye. Men de siste kg sitter støpt fast. Har sluttet å amme. Dette har blitt et stort problem for meg.

SVAR:
For meg så høres det ut som du er på god vei til å få en vekt som kan være rett for deg. Kroppen kan forandre seg etter en fødsel,det vet vi. Mitt råd til deg, må være å ta kontakt med et treningsstudio som kan gi deg gode tips til rett trening for din kropp. Jeg mener man ikke bør være så opptatt av vekten, men heller passe på at musklene blir sterke og at trening kan hjelpe på de rette stedene på din kropp.Kosten har også mye å si, som du selv har opplevd.Drikk rikelig med vann.Lykke til med formen. Vær tålmodig.