Spørsmål til jordmor:
er gravid i uke 28 og har en pappa som jeg er svært knyttet til som skal gjennomgå en ganske stor operasjon om tre uker. Vil da være 31 uker på vei. Han er ganske svak fra før pga angina. Lurer på hvordan mine bekymringer smitter over på fosteret? Håper jo så indelig at lillegutt får se bestefaren sin.gråter meg i søvn ganske ofte... er skikkelig slitsomt.

Svar:
Kjære deg! Det er naturlig at du er bekymret. Det viktigste er allikevel at du klarer å tenke postive tanker for at det skal gå bra med pappan din. Han skal jo opereres for å få et bedre liv, og da må vi stole på de som skal utføre inngrepet at de vet hva de gjør slik at pappan din skal bli friskere. Fosteret må leve med deg som mamma, og den klarer det nok fint. Altså må du snu tankene dine til det positive hver gang du holder på å begynne å gråte.Vi andre skal krysse fingrene for dere alle.