Spørsmål til jordmor:
Hei! Jeg har vært med på babysvømming 1 gang og sønnen min elsker det. Nå viser det seg at jeg må jobbe på de dagene som det er så vi må kutte det ut. Hvordan er det å ta med han å bade på andre tidspunkter? er det visse ting jeg bør være oppmerksom på? som f.eks hvor lenge kan han være i vannet av gangen?

SVAR:
Hei! Flott er det at du/dere ønsker å gå på svømming med deres sønn.Hvor lenge du kan ha barnet ditt i vannet kommer an på hvor gammel barnet er og  hvor mange grader vannet holder.Aktiviteten vil også ha noe å si. Men er det oppvarmet barnebasseng, kan 30 min være en god start.Du vil merke på trivselen til barnet om du gjør riktig.Fint at du/dere vil fortsette badingen.Smør han med fuktighetskrem etter bading. Dette vil forhindre tørr hud og gi huden en god massasje.