Spørsmål til jordmor:
Hei! Jeg venter mitt andre barn og er i uke 33 nå. Hva er din erfring med kvinner som føder for andre gang? Går det alltid fortere og lettere?( det håper jeg på...) . Er det noen forskjell i forhold til termin? Første gang fødte jeg 3 dager etter termin og fødselen varte i 10 timer fra vannet gikk og riene startet til babyen kom ut. (5 timer fra 1 til 10 cm åpning). Takknemlig for svar.

Svar:
Hei! Min erfaring er at de fleste andre gangs fødende bruker litt kortere tid, og at det går litt lettere. Det har jo passert et annet barn før gjennom fødselskanalen din. Men når det er sagt så kan jeg ikke si det med sikkerhet, for det er jo unntak.( bare i tilfelle så du ikke blir sint på meg i etterkant dersom det ikke ble som forventet.)Termin pleier også å være ganske likt. Du har alle forutsetninger for at dette skal gå greit. Spør igjen om det er noe. Lykke til!