Spørsmål til jordmor:
Jeg var hos jordmor til ultralyd i uke 18, hadde fått termin 17 april 2008 hos legen. Jordmora ga meg ny termindato; 23 april, altså ca. ei uke seinere. Det vil vel da bety at jeg var i uke 19 da jeg var hos jordmor? Hvilken uke er jeg i nå? Jeg får forskjellig svar ut ifra om jeg teller bakover eller fremover på kalenderen...

Svar:
Hei! Jeg har ikke kunnet svare deg før pga at jeg har vært bortreist. For det første så er en termin som vi setter bare en ca. dato i forhold til når vi føder, og det er ikke mer enn en liten uke mellom disse to terminen. Så jeg tror ikke at du skal bruke så mye energi på dette. Men utifra termin den 23. april, en dato som du skal gå utifra, så er du i dag i 26 uke.