Spørsmål til jordmor:
Hei! jeg er 14 uker på vei og føler meg totalt utslitt av den minste ting jeg gjør..orker svært lite. Har begynt å jobbe 50 % nå, men det er veldig tøft syntes jeg. Alt er så annerledes enn sist gang jeg var gravid....de 2 første månedene lå jeg rett ut med kvalme og null energi...orket såvidt å dusje. Jeg klarer ikke å sove på magen da det er ubehagelig og jeg syntes magen min er stor til å være bare 14 uker på vei. Når jeg går mye og har stressa litt kjenner jeg press nedentil og nedover og får stramninger i magen. Er det normalt? har vært inne på tanken om det kan være tvillinger...hva tror du?

Svar:
Det er lett å tro, men ikke lett å vite. Jeg er enig med deg, muligheten for tvillinger er tilstedet. Siden du føler deg så elendig ville jeg ha spurt legen om du kunne få en ultralyd før du skal på screening. Ellers må du bare høre på kroppen din og ta det med ro. Det er bare det som skal til. Det er ikke riktig at man skal presse seg når man ikke klarer det. Du er gravid, og kanskje med to babyer i magen!