Spørsmål til jordmor:
Hej! Jag är i vecka 35 nu och har lagt på mig 22 kg.Är det allt för mycket? Vägde 53 kg innan jag blev gravid och tränade massor. Jag har vart jätte deprimert nästan hela graviditeten pga att jag har lagt på mig så otroligt mycket på rumpa och lår. Är det normalt och gå upp så mycket där? Har aldrig haft celuliter förut men nu ser det ut som jag har det över hela låren :-(. Kan det vara att man har mycket vatten i kroppen eller? Hoppas på svar.

Svar:
Kjære deg! Det nytter ikke å bekymre seg for dette nå. Du må bare ta tak i det straks etter at du har født. Det er ikke fornuftig å slanke seg når man er gravid. Så selv om du føler at det er mange kilo, så prøv å snu utfordringen til det positive, og at du nå kan komme inn i en god rytme ved at du spiser sunt, og legg en plan for hvordan du vil klare å bli deg selv igjen etter fødselen. Noen av oss har lett for å få celulitter når en kroppsdel øker hurtig i omfagn. Er en del av kiloene dine vann, så vil det gå fort bort. Dette går bra. Lykke til med de siste ukene, og husk å kos deg med magen, og med sunn mat.