Spørsmål til jordmor:
Hei! Vi har nylig vært til foreldresamtale i bhg vedr vår datter på 22 mnd. Jeg syntes ting noen ganger blir tatt opp unødvendig, men sånn er det.. ihvertfall så ble det tatt opp at de synyes datteren vår snubler mye og at hun er veldig slapp når hun sitter på fanget og skal kles på sammenlignet med andre barn. Selv er jeg fysioterapeut og kan ikke si at jeg har lagt merke til noe unormalt, alikevel får jeg ikke dette ute av tankene. Dette er vårt første barn og detkan jo være ting jeg bare ikke har tenkt over..Hva syntes du jeg bør gjøre?

SVAR:
Det kan være greit enkelte ganger,at andre en foreldrene ser på barna, uansett fagkunskap.Det å se feil eller forandringer på eget barn kan til tider være venskelig.Dette gjelder både positive- og negative ting. Jeg ville heller gjort for mye i deres situasjon.F.eks. vil jeg anbefale en undersøke av en lege eller en fysioterapeut ved helsestasjonen dere hører til. Det kan være flere grunner til at deres datter f.eks. snubler.Synet,benstilling og slapphet kan være årsaker til dette.Deres datter er i en alder,som gir henne mange fysiske utfordringer.Det er helt normalt, at dette går i rykk og napp.Vær takknemlig for at noen bryr seg.Lykke til med evt. utredning.