Spørsmål til jordmor:
Hei!Hva er gjennomsnittsvekt og lengde for barn på 2 måneder og videre ved 3 månederskontroll?Vet det er store individuelle ofrskjeller, men ville bare ha et gjennomsnittsmål å forholde meg til. Når kan man begynne å trene igjen etter fødsel?Har hørt man skal være forsiktig i forhold til å trene mage,-når kan man isåfall begynne å trene de rette magemusklene?

SVAR:
Gjennomsnittsvekt og lengde varierer om det er gutt eller jente. Gutt på 2 mnd har vekt på ca.5,5kg og lengde på ca.59cm som gjennomsnitt.Ved 3 mnd ca.6,2kg og lengde på ca.62,5 cm. Jente på 2 mnd har et snitt på ca.5 kg i vekt og lengde på ca.58cm.Ved 3 mnd ca.5,6kg og ca.60cm i lengde. Trim etter fødsel kan du begynne med etter eget ønske, om ikke du har hatt komplikasjoner etter fødselen. Det er viktig å trene opp bekkenmuskulaturen din.Start gjerne å gå noen turer og nyt at du er lettere i kroppen.Lykke til.