Volkswagens ekstrem-Golf har mye til felles med standardbilen, men kan likevel ikke akkurat kalles en standardbil.
Både front- og bakfangeren er ekstremt gapende.
Bilen er mye bredere enn standardbilen, og ruller på 19-tommere. Skjermene er flyttet opp i karosseriet.
Interiøret er en videreutvikling av det i standardbilen som en kombinasjon av det velkjente, det showpregete og det racingrettede.
Lufteslissene i bakkant av forskjermene slipper ut varm luft fra bremsene. De bak dørene fôrer W12-motoren med kjølende luft.
Taket er laget i karbonfiber, og bygd for å fungere som en del av en stor diffuser. Dermed har bilen tilstrekkelig marktrykk, uten å behøve en stor hekkvinge.
Det er ikke veldig mange andre Golf´er med tolv sylindere og 650 hk i verden&
Hekken er voldsom, og samtidig bygd med finish i høyeste klasse og gjennomtenkte løsninger.
Den kompakte bilen skal klare over 325 km/t.
Det er gøy å se at også Volkswagen-folket kan leke litt til tider.