Petters problem

Petter Solbergs Subaru er veier 59 prosent i fronten og bare 41 prosent bak. Dette er hovedårsaken til at det snart er to år siden Spydeberg-guttens siste seier.

Petter Solbergs Subaru er fortung. Foto: Sutton
Petter Solbergs Subaru er fortung. Foto: Sutton
Publisert Oppdatert

- Det ideelle er at bilen er 52 prosent fortung. Dagens bil er alt for tung i fronten, mens den jeg får i Mexico veier 53,6 prosent i fronten, presiserer Petter Solberg til vimenn.no.

SLIK KJØRES RALLY NORWAY

Vi Menn vet at Petter Solberg ikke tror den såkalte "Mexico-bilen" er redningen heller. Den bilen er bedre enn den han har i dag, men det er først i 2008 at det kan bli orden på sakene.

Da kommer Subaru nemlig med en helt ny rallybil som ikke vil være en sedan som i dag, men en kortere hatchback. Denne bilen skal vises for første gang på New York Auto Show i april, og planen er å debutere med bilen i rally-VM i 2008.

- Rally Norway er mitt siste løp med en bil jeg har hatt store problemer med, så jeg får ta det derfra. Hvis det blir mye grus på veien er jeg sjanseløs nå. Fordi bilen er så fremtung sliter jeg mer på dekkene enn konkurrentene og vil miste pigger hvis det blir grus. Da kan jeg som best bli nummer fem. Blir det mye snø, derimot, kan jeg klare en tredjeplass, sier Petter Solberg.

Henning med lange pigger
Også Henning Solberg håper på en pallplassering på hjemmebane. Henning kjørte dette løpet i fjor, men mener han ikke har så stor fordel av det.

- Det er ikke så mange av fartsetappene som er som i fjor, men jeg kjenner jo terrenget og det er en liten fordel. Jeg har bevart mange dekk fra Rally Sverige med 8 millimeters pigger. Jeg har tro på at lange pigger blir bra i helgen, og tror dette kan være et sjakktrekk, avslører Henning for vimenn.no.

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen