Monster-dranker på to hjul

Nick Argyle ville ha et prosjekt som tok litt mindre plass enn monstertrucken hans. Men kona lot ham ikke kjøpe en ny motor.

Monsteret Rapom V8 ved eier og byggherre Nick Argyle.
Monsteret Rapom V8 ved eier og byggherre Nick Argyle.
Publisert Oppdatert

SE BILDENE HER

- Jeg og kona flyttet, og huset vårt har mindre garasje enn det jeg hadde tidligere. Derfor måtte jeg si farvel til monstertrucken min, og heller satse på noe mindre. Det måtte bli en sykkel, sier den 44 år gamle Nick Argyle i en pressemelding.

Etter å ha solgt unna chassiset til monstertrucken, satte ingeniøren i gang med å bygge en customsykkel litt utenom det vanlige. Underveis i prosjektets planleggingsfase måtte han bestemme seg for hva slags motor han skulle bruke.

- Bruk den du allerede har
- Jeg skulle til å kjøpe meg en ny motor til prosjektet, men kona sa at jeg ikke fikk kjøpe noen ny, men at jeg i stedet skulle bruke den jeg allerede hadde i garasjen, fortsetter Argyle.

I den lille garasjen står en kjøredoning byggherren selv kaller en kombinasjon av tilfeldigheter, nærliggende løsninger og naivitet. Navnet er Rapom V8.

Seks liter sprit på mila
Argyles store kjærlighet bør nok snarest meldes inn i AA og legges inn til rehabilitering. For motorsykkelen har fått monstertruckens kompressormatede, 8,2 liter store V8 på 1000 hk og 1355 Nm, som fores på ren alkohol. Forbruket er seks liter på mila! Og om det er behov for litt ekstra guffe, kan kompressortrykket økes og 1200 hk hentes ut.

- Da er det i hvertfall greit at sykkelen kun brukes de femten kilometerne til den nærmeste dragrace-stripa, sier Argyle.

"Greie" prestasjoner
Motorsykkelen har naturligvis fått en spesialbygget ramme for å takle de enorme kreftene, og selv om den veier drøye 450 kg skal den visstnok flytte greit på seg&

Monsterdrankeren skal for øvrig stilles ut på MCN London Motorcycle Show på ExCeL, 1.-4. februar i år. Mer om showet finner du på www.londonmotorcycleshow.com.

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen