Med matpakka bakpå

Selv om Hummer H3 er den minste modellen i familien, er den fortsatt en stor bil. Nå kommer den som praktisk pickup, fin for oss bønder.

Selv om bilen er maskert i fronten, er det ikke akkurat vanskelig å se at dette er en Hummer H3. Foto: Automedia
Selv om bilen er maskert i fronten, er det ikke akkurat vanskelig å se at dette er en Hummer H3. Foto: Automedia Foto: Automedia, Inh. Andreas Conradt
Publisert Oppdatert
Bilen blir sannsynligvis tilgjengelig med en hardtopp over planet. Foto: Automedia
Bilen blir sannsynligvis tilgjengelig med en hardtopp over planet. Foto: Automedia Foto: Automedia, Inh. Andreas Conradt
Lasteplanet blir ikke akkurat enormt, men det rommer jo fortsatt en god del. Foto: Automedia
Lasteplanet blir ikke akkurat enormt, men det rommer jo fortsatt en god del. Foto: Automedia Foto: Automedia, Inh. Andreas Conradt

Flere bilnyheter

Undertegnede er odelsgutt på en gård i Buskerud, og det hender jo det er behov for en kraftig bil for litt røff bruk - selv om det meste jo kan ordnes med traktor eller en tilhenger etter en firehjulstrekker.

Søtt plan
Nå skal Hummer snart lansere det de tidligere bare har hintet om: minstemann H3 i pickup-format. Navnet blir enten H3T eller H3 SUT, og den kommer med fire dører og et snertent, lite lasteplan.

Konseptbilen Hummer viste for noen år siden hadde to dører og så egentlig ganske så tøff ut. Men det ble antakeligvis en del billigere å bare kappe bort den bakerste delen av taket på H3-modellen som allerede finnes, og derfor får H3T fire dører og identisk innvendig plass som den vanlige.

Store bensinmotorer
På ekstrautstyrslista for pickup´en kommer det garantert en hardtopp som dekker over lasteplanet, så det du frakter ligger tørt og trygt. Du kan også plukke fritt blant et antall låsbare bokser som festes på planet, som en avtakbar verktøykasse, en liten kasse til matpakka, eller andre bokser i forskjellige størrelser.

Under panseret får den to bensinmotorer; en 3,7-liters rekkefemmer på 242 hk, eller den nye V8´en på 295 hk. Sikkert helt ålreit i bilens hjemland, som jo flyter over av rimelig bensin - bare man er beredt til å ta en og annen miljødiskusjon - mens undertegnede nok får belage seg på å fortsette å kjøre traktor med avgiftsfri diesel.

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning