Ford GT med enda mer trøkk

En Ford GT er ikke spesielt tam. EDO Competition har gjort den både sintere og råere.

Har du lyst på en ny farge på bilen din? Tuneren har et eget lakkeringsverksted, så du får den akkurat som du ønsker.

Har du lyst på en ny farge på bilen din? Tuneren har et eget lakkeringsverksted, så du får den akkurat som du ønsker.

Publisert Oppdatert

Ford GT: Se bildene

EDO Competition sier selv at de driver med individualisering av biler. Det tyske selskapet begynte med perfeksjonering av Porsche og Ferrari, og de har hatt stor suksess med Porsche i racing. I 2001 bygde de en Porsche 996 GT3-R for gatebruk, sterkt inspirert av og med mye teknikk fra racerbilen de kjørte. Og det var starten på å bygge heftige gatebiler for kunder.

Mer effekt
Ford GT kom som kjent med en kompressormatet V8 på 550 hk og 678 Nm fra fabrikken. Etter EDOs elektroniske trimming, kombinert med et åpnere eksosanlegg og en ny katalysator, yter den 610 hk og rundt 800 Nm. Det gjør at toppfarten øker fra 330 til drøye 340 km/t, og at tiden det tar å sprinte fra null til hundre km/t reduseres fra 3,9 til 3,7 sekunder.

Den økte toppfarten kommer også som en følge av EDOs oppgraderinger av karosseriet; bilen har fått noen karbondetaljer her og der, og en ny hekkvinge. Et nytt, justerbart understell og racinghjul i forskjellige farger og varianter er også tilgjengelig om du har en GT du vil gjøre noe med.

Juster lyden selv
EDO utstyrer i tillegg bilen med et eksosanlegg der du selv - ved hjelp av justerbare flaps - kan velge hvor mye lyd som skal komme ut. Et system som overvåker hjulene og melder fra om dekktrykk og temperatur på hvert av hjulene hører også med om du vil gå hele veien.

Med kommersielt innhold
Med kommersielt innhold

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning