Følger slekten

Selv om Ford C-Max er både velkjørende og ganske så praktisk, er det ikke mange av den på norske veier. Nå kommer den i oppdatert versjon.

Foto: Ford of Europe
Publisert Oppdatert

SE BILDENE AV C-MAX HER

Ford C-Max var den første bilen på Fords nåværende Focus-plattform, og da den kom ga den en ordentlig fin smakebit på hvordan dagens Focus ville bli å kjøre. For C-Max kjører bra, med direkte styring og veldig ryddige egenskaper.

Men den har ikke blitt særlig populær her i landet - konkurrenter som Volkswagen Touran og Toyota Corolla Verso har solgt langt mer.

Mer påkostet følelse
Nå kommer den i ansiktsløftet versjon, og samtidig forsvinner Focus-navnet fra bilen. Ford sier at de vil at den skal ha en egen identitet, på samme måte som at S-Max ikke heter "Mondeo S-Max" eller noe liknende. C-Max får et ytre som binder den nærmere dagens nye Ford-modeller, dette er spesielt synlig i fronten. Samtidig sier Fords pressemelding at bilen fortsatt skal være praktisk, allsidig og komfortabel, og at den fortsatt skal by på en real porsjon kjøreglede.

Også innvendig har den fått en del av det nye Ford-formspråket, med mykere og mer påkostede materialer for en mer eksklusiv følelse. Den har fått større oppbevaringsrom i midtkonsollen, og her finner man også kontakt for for eksempel en iPod. Utstyr som xenon-frontlys, et panorama-glasstak og LED-baklykter blir også tilgjengelig når bilen kommer hit til våren, mens motorprogrammet ser ut til å bli det samme som dagens.

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen