Evolusjon

Verden går videre, og skal du henge med, så må du yte. Derfor er Nissan 350Z blitt oppjustert til det ennå bedre.

Nissan 350Z er et smykke av en bil.
Nissan 350Z er et smykke av en bil.
Publisert Oppdatert

Nissan 350Z er et smykke av en bil. De som overser den kan umulig ha kjørt den. Bilen er det geniale mellom en streetracer og en GT. På en eller annen måte har Nissan klart å kombinere dette. Dessuten, i forhold til mange av dagens GTI-biler, så har denne en brumlende V6'er, men heftig lyd. Det er så håra reiser seg på ryggen.

LES MER: GENÈVE 2007

Maskinjusteringer
Bilen er nå utstyrt med en ny 3,5 liters V6, i hvert fall en forbedret, som nå har fått 313 hk på papiret ved 6800 omdreininger. Dreiemomentet er på 358 Nm ved 4800 o/min. Selv om maskinen er basert på den som har vært å få til nå, så er så mye som 80% av delene under panseret nye. For å hente de ekstra kreftene i forhold til forgjengeren, så har de blant annet endret luftinntakene. Bare dette alene gir 3 hk ekstra effekt ved 96 km/t, fordi luften nå presses inn i motoren. Det kan nesten sies å være naturens turbolading. For å gjøre plass til de fysiske endringene i motorrommet, er panseret endret en smule.

Innvendig oppussing
Når man først gjør endringer på en bil, så må man også gjøre noe med det som er synlig. Først da blir det stas å ha siste modell. Her er endringene gjort ved å gi bilen et nytt alternativt trekk i interiøret, kalt "Frost Grey". Ut over dette er bilen nå plasert på fire dekk fra Bridgestone av type Potenza RE050A. Alt i alt er det motorevolusjonen som er mest interessant, men om du ikke kan ta deg råd til en ny 350Z, så fortvil ikke. Førstegenerasjonen er en glitrende fin bil, og det finnes flotte biler på bruktmarkedet.

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen