Den spennende vekta

Seven Racing-prosjektet går stadig framover. Nå skal en plugg bygges, og en bil ribbes og veies – vekt er jo en viktig detalj på disse racerbilene.

- Det første vi gjorde var å veie bilen med alle delene den består av nå. Vekten var 495 kg, sier Rune Næss.
- Det første vi gjorde var å veie bilen med alle delene den består av nå. Vekten var 495 kg, sier Rune Næss.
Publisert Oppdatert
DU KAN GI NAVN TIL BILEN
LES MER: HAR BESTILT FIRE KAROSSERIER
- Neste jobb var å demontere all glassfiber og panser, og så tilbake på vekta. Den var da kommet 23 kg ned, til 472 kg.
- Neste jobb var å demontere all glassfiber og panser, og så tilbake på vekta. Den var da kommet 23 kg ned, til 472 kg.
- Så var det av med bunnplater, sideplatene på motorrommet og bakplaten. Tilbake på vekta, og den viste 462 kg.
- Så var det av med bunnplater, sideplatene på motorrommet og bakplaten. Tilbake på vekta, og den viste 462 kg.

Prosjektet med de nye karosseriene til Seven Racing-bilene går stadig framover.

- Lørdag hentet jeg bil 42 i Drammen, der den hadde vært brukt som mal i designprosessen, forteller Rune Næss.

- Nå skal den fungere som ramme rundt pluggbyggingen her på Fagerstrand.

Det blir spennende å se hvor stort utslag det nye karosseriet gjør på vekten på racerbilene. Nå er en bil ribbet og veid, klar til å få påmontert et nytt karosseri når det er klart.

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen