Sessa S26

Sessa S26: Designet teller

Sessa S26 utfordrer amerikanske og nordiske konkurrenter med noe av det italienerne kan best: Stil og design.

Publisert Oppdatert

Sessa S26 debuterer på det nordeuropeiske markedet under båtutstillingen i Düsseldorf i januar 2007. Sessa designer båtene selv, ledet av sjefdesigner Christian Grande.

- Ny teknologi gjør det mulig å få til mer spennende design, med flere material- og fargemuligheter enn tidligere, sier Grande. Da har vi større muligheter til å gjøre båtene mer trendy og mer særegne for eierne.

Sessa S26 skal konkurrere i markedet for mellomstore daycruisere, hvor amerikanske produsenter står sterkt internasjonalt. Det er også skandinaviske båtbyggere som har fine modeller i dette segmentet. For å skille seg ut, ønsket Sessa å gi S26 en sterk personlighet, bygget opp rundt nye ideer; en elegant og på samme tid praktisk båt.

Som seg hør og bør en båt med middelhavsopprinnelse, er det en stor solseng akter. Cockpiten er praktisk og pen, med bysseavdelingen trukket utendørs langs babord side. Resten av plassen i cockpit er forbeholdt passasjerene, med en stor sofa for inntil seks personer og et dobbelt førersete. Under dekk finner du en dobbeltkøye, kjøleskap og separat toilettrom. Båten leveres i første omgang med V8 bensinmotorer fra Volvo Penta.

Tekniske data
  • Lengde: 7,4 m
  • Bredde: 2,5 m
  • Høyde: 2,12 m
  • Standardmotor: Volvo Penta 5,0
  • Drivstofftank: 300 l
  • Vanntank: 45 l

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen