Sargo 45

Sargo satser stort

Sargo tar et solid jafs når toppmodellen går fra 36til 45 fot.

Pluss ikon
<b>STØRST:</b> Sargo 45 blir en moderne toppmodell
STØRST: Sargo 45 blir en moderne toppmodell Foto: Produsenten
Sist oppdatert

Vi kjenner Sargo som en solid produsent av tøffe helårsbåter. Tilsynelatende relativt lik Targa og Nord Star, men med noen egne særtrekk.

I motsetning til de to andre finske konkurrentene har ikke Sargo hatt noen toppmodell i 40-50-fots klassen.

Men nå blir det andre boller. De første skissene og detaljene rundt Sargo 45 er nettopp sluppet, og ifølge Sargo-sjef Thomas Sarin er tiden moden for en stor Sargo:

– Vi har en solid økonomisk plattform, med flere bestselgere og i utlandet er markedet for denne typen båt i størrelsen rundt 45 fot svært godt, sier han.

<b>TYPISK:</b> Designmessig slektskap til de øvrige modellene. 
TYPISK: Designmessig slektskap til de øvrige modellene.  Foto: Produsenten

Sargo 45 leveres i to utgaver, en med to lugarer og en med tre lugarer. I tillegg kan båten også leveres i en yrkesversjon med ekstra stort akterdekk og spesialtilpasset innredning.

<b>KABINVALG:</b> Ikke noe problem med tre lugarer og seks faste køyeplasser. Med to kabiner blir plassen i forkabinen langt større. 
KABINVALG: Ikke noe problem med tre lugarer og seks faste køyeplasser. Med to kabiner blir plassen i forkabinen langt større.  Foto: Produsenten
Foto: Produsenten

I motorrommet finner du Volvo Penta-­diesel, enten med drev eller IPS og 2x400 eller 2x480 hk. Det skal gi marsjfart på rundt 30 knop. Dieseltanker på 1600 til 2000 liter sørger for god rekkevidde. Skroget er bygget for å tåle høy fart i sjø, med en skarp baug og god bæring akter.

Båten har to rommelige uteplasser med L-formet sofa akter og en U-formet sofa forut. Stor akterdør og to sidedører gir enkel adkomst til styrehytta.

Foto: Produsenten

Tekniske data:

Lengde, m: 8,0

Bredde, m: 4,25

Vekt, kg: 13 000

Tank, l: 2000

Ferskvann, l: 500

Effekt, hk: 800–960

Levering: Høsten 2022

Artikkelen ble opprinnelig publisert i Vi Menn nr 28 2021

Denne saken ble første gang publisert 24/07 2021, og sist oppdatert 27/07 2021.

Les også