Monopol for sminkefrelste

Sminkekjeden Sephora har lansert sin egen versjon av Monopol der gatene er byttet ut med sminkemerker, og du kommer i fengsel om du har en dårlig hårdag.

Foto: WireImage/All Over
Publisert Oppdatert

Spillet er produsert i samarbeid med Monopol-produsenten Parker Brothers/Hasbro, og fungerer etter de samme reglene som det vanlige Monopolspillet. Forskjellen er at målet er å fylle opp sin egen Sephorabutikk med flest mulig sminkemerker, i stedet for å kjøpe flest mulig gater.

Spillet til rundt 30 dollar ble lansert i USA i november i fjor, og er til salgs i en begrenset periode.

Gammel klassiker med ny sminke

- Vi er henrykte over å kunne sminke opp en gammel klassiker. I tillegg liker vi å ha muligheten til å la kundene våre oppleve Sephora og skjønnhetsverdenen på en ny og underholdende måte, sier senior visepresident Betsy Olum i Sephora Marketing.

For å kjøpe sminkemerkene, bruker man Beauty Bucks - og man må på samme måte som i originalen betale til eieren dersom man stopper på et felt med et sminkemerke man ikke eier selv. Husene er byttet ut med handleposer, mens man kan oppgradere til Sephora-butikker når man eier alle sminkemerkene i en serie.

Fengsel for dårlig hår

Sjansekortene heter Beauty Dare i Sephoravarianten av Monopol, og er du heldig kan du rykke frem til start for å motta manikyr når du trekker et kort. På den annen side risikerer du samtidig å havne rett i fengsel for dårlig hår eller å måtte betale bot for dårlig utført selvbruning.

Monopol finnes også i utallige andre varianter. For eksempel er det laget egne versjoner for Star Wars, Pokémon, Shrek, Coca-Cola, Harley Davidson og Ringenes Herre.

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen