Lager te for penere hud

Merkevaregigantene Coca-Cola og L'Oréal samarbeider om en ny drikk som visstnok skal gjøre deg pen.

Publisert Oppdatert
Foto: iStockphoto

Drikken skal etter planen lanseres neste år, og har fått navnet Lumaé, skriver magasinet Brandweek.

Stoffene i den tebaserte helsedrikken skal ha en positiv effekt på huden. Leskedrikken er ennå ikke ferdig, men skal trolig snart testes ut på fokusgrupper.

Selges ikke på kiosker

Målgruppen for leskedrikken vil være kvinner over 25 år som er opptatt av helse og skjønnhet.

I motsetning til andre produkter fra Coca-Cola, vil ikke denne selges på kiosker som Seven-Eleven - men heller i den småsnobbete kjøpesenterkjeden Saks Fifth Avenue i USA. Drikken vil altså heller markedsføres som en helsedrikk enn en leskedrikk.

- På ethvert tidspunkt har vi et antall produkter og smaksvarianter under utprøving. Av åpenbare grunner kan vi ikke kommentere dette produktet, sier Ray Crockett i Coca-Cola til Brandweek.

Flere skjønnhetsdrikker på markedet

Det er ikke første gang noen prøver å lage en drikk som skal gjøre deg penere. For eksempel har man siden 2005 kunnet kjøpe produktet Borba Skin Balancing Water i den franske kosmetikkjeden Sephora.

Coca-Cola har også lansert drikken Love Body i Japan, som reklamerer med både å gire opp kaloriforbrenningen i kroppen - samt øke bryststørrelsen (!).

- Ganske snart kommer det en drikk for hver del av kroppen, og for ethvert humør du er i, sier Larry Trachtenbroit, leder for helsedrikkselskapet Brain-Twist i New York.

Om Lumaé etter hvert kommer til Norge, avhenger trolig av om det blir en suksess i USA. Inntil videre må vi derfor holde oss til vann, som helseekspertene er herlig samstemte om at har en god effekt på huden.

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen