Kjemper om klokkekontrakt

10 jenter og 10 gutter ble i går plukket ut til å være Norges kandidater som frontansikt for Guess Watches.

Publisert Oppdatert

Guess Watches har satt i gang en stor kampanje for å finne modeller til neste års markedsføring av klokkene. Faces to Watch-kampanjen er gjennomført i mer enn 70 000 land, og mer enn 50 000 modellspirer har meldt sin interesse for kampanjen.

Det faktum at supermodeller som Claudia Schiffer og Naomi Campbell startet sin karriere som modeller for Guess, har nok også hatt litt å si for interessen.

50 viste seg frem
I går var det casting for de norske deltagerne i konkurransen. Av 300 norske søknader som var sendt inn på internett, hadde Guess plukket ut 50 som skulle vise seg frem for dommerpanelet på utestedet Cosmo.

Her ble modellene sminket, stylet og fotografert på beste vis, og resultatet ble lagt frem for dommerpanelet, som besto av motepolitimann og Max Factor-stylist Jan Thomas og tidligere homsepatruljemedlem John Ødegård Jensen. De plukket så ut 20 norske finalister, 10 jenter og 10 gutter, være Norges representanter til å bli plukket ut til finalen.

Se bildegalleri av de norske vinnerne ved å klikke på lenka til høyre!

Én siste mulighet
I tillegg til de 20 som ble plukket ut i går, får også en siste finalist muligheten til å være med og kjempe om kontrakten. Fra 20. november skal det være mulig å gå inn på kampanjens hjemmesider og stemme på sin modellfavoritt. Vinneren av denne avstemningen får også muligheten til å være med til finalen - uavhengig av om vedkommende ble plukket ut på gårsdagens casting eller ikke.

Disse 21 norske deltagerne skal deretter konkurrere mot deltagerne fra 70 andre land om å bli plukket ut til en storslått finale i Sveits i april neste år. De to vinnerne i dette finaleshowet, en gutt og en jente, får modellkontrakt med Guess for et år og store muligheter for å slå gjennom internasjonalt.

Med kommersielt innhold
Med kommersielt innhold

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning