Brillefine modeller

Da Moods of Norway i går lanserte en brillekolleksjon var kvelden preget av vaffeljern, kamferdrops og den eldre generasjonen.

Foto: Elin Davidsen
Publisert Oppdatert
Foto: Elin Davidsen

Etter å ha nådd målet med å lage glade klær for glade mennesker lanserte Moods of Norway i går en ny brillekolleksjon. Designerduoen Simen Staalnacke og Peder Børresen, inngikk for en tid tilbake et samarbeid med brillegiganten Brilleland.

Traktor og vafler
I går kom brillene ut i rundt 250 butikker i Norge, Sverige og Danmark.

- Vi syntes det er veldig morsomt å kunne utvide kolleksjonen vår med briller. Brillene våre er, i likhet med klærne våre, dekorert med lokale elementer som rosemaling og traktorer, sier designer Peder Børresen til DetNye.no.

I tillegg til traktorer og rosemaling vil det i brilleetuiet ligge et pusseskinn med en vaffeloppskrift fra Simens bestemor.

- Og de vaflene er helt utrolig, i likhet med Simens bestemor. Hun er helt fantastisk, sier Børresen.

Hotte modeller
Brillekolleksjonen Spotless Eyewear blir vist av hotte modeller fra guttas hjemsted, Stryn. Og mottoet ble ikke overraskende: Spotless eyewear by Moods of Norway. Recommended by super hot models and some senior citizens.

- Modellene vi bruker tar dette seriøst, og de syntes det er utrolig morsomt å være med. Også her er Simens bestemor med, sammen med andre lokale helter, sier Børresen.

Moods of Norway er i tråd med designernes filosofi. De er mønstrete og fargerike med en humoristisk vri.

- Fargene, mønstrene og norske detaljer kombinert med internasjonale trender gjør brillene unike og vi kan med stolthet presentere Moods of Norway-konseptet i brilleform, sier Børresen.

Prisene på brillene ligger i det øverste sjiktet blant Brillelands egne merker, men under merker som D&G og Prada.

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen