Med Care by Volvo kan du abonnere på bilen
... akkurat på samme måte som en mobiltelefon.

Tidene endrer seg. Slik de alltid har gjort. Det gjelder også bilholdet.
Det å eie hus og bil står sterkt i Norge, men de siste årene har vi sakte, men sikker snudd litt her. I alle fall når det gjelder bil. Flere og flere har fått øynene opp for leasing. Enkelt, greit og ikke minst forutsigbart.
Nå drar Volvo dette et godt stykke videre med sin helt nye XC40 som kommer i mars neste år.
6500 kroner i måneden
Den bilen behøver du hverken å kjøpe eller lease. Du kan rett og slett abonnere på den. Enda enklere, enda greiere og enda mer forutsigbart. Alt er inkludert – og da mener vi ALT. Utenom drivstoff.
Med det utfordrer Volvo den tradisjonelle modellen for bilhold med den nye abonnements-tjenesten «Care by Volvo».
Abonnementet skal gjøre bilholdet like oversiktlig, enkelt og ukomplisert som å ha en smarttelefon. Kunden slipper å forholde seg til noe annet enn en nasjonal, ferdigforhandlet månedspris – og får en ny bil annet hvert år. Akkurat som på enkelte mobilabonnementer.
Volvo setter stadig nye rekorder
Dekker alt
Prisen i Norge er 6.500 kroner i måneden og altså null i innskudd, for en periode på 24 måneder og en kjørelengde på 15.000 km. per år.
I Norge tilbyr Care by Volvo valget mellom variantene XC40 D4 med 190 hk dieselmotor, AWD Momentum eller T5 247 hk. bensinmotor, AWD Momentum.
Etter å ha bestilt på nett, kan Care by Volvo-kunden sette seg bak rattet i sin nye bil uten å bekymre seg over tradisjonelle utgifter som kontantbeløp, forsikringer, skatter, avgifter og servicegebyrer, vinterhjul – eller prisforskjeller knyttet til geografisk område – eller alder knyttet til forsikringspremien.
Om to år skal alle Volvoene ha elmotor

Vasker og fyller opp bilen
Avhengig av tilgjengelighet kommer Care by Volvo også til å kunne tilby en rekke digitale concierge-tjenester som fylling av drivstoff, rengjøring, henting til service og levering av e-handelsvarer direkte til bilen.
I Norge vil Care by Volvo-abonnementet nå bestå av kostnadsfrie servicer, videre hentes og bringes bilen i forbindelse med verkstedavtalene. Abonnementet tilbyr også Volvia Total Care-forsikring og dekkhotell.
Ved å trykke på Volvo On Call-knappen i bilen aktiveres et anrop til concierge-service, som kan hjelpe med å sende en adresse til bilens navigasjonssystem, booke hotell eller bestille flybilletter. Med mobilitetsløsningen i Care by Volvo får abonnenten velge en annen Volvo åtte dager i løpet av året. Om du for eksempel skal ha med en annen familie på tur, kan du låne en XC90 med syv seter.
Vi testet Volvo V90 i 1.400 kilometer – les mer om det her:
Bildeling med venner og familie
Dette blir også de første Volvo-kundene som kan dele bilene sine med venner og familie ved hjelp av en ny digital nøkkelteknologi og en enkel app på telefonen. Denne bildelingsfunksjonen er standard for Care by Volvo-kunder.

– Med Care by Volvo lanserer vi en ny type bilhold for vår moderne hverdag. I dag er kundene vant til oversiktlige, flate gebyrer for alle slags tjenester – den tradisjonelle prosessen med å kjøpe og eie en bil kan oppleves som temmelig komplisert. Care by Volvo forandrer alt dette, sier konsernsjef i Volvo Håkan Samuelsson
Les også: 5 ting du bør vite om nye Volvo XC40
Gir kundene mer tid
Care by Volvo er et konsept som kommer til å bli videreutviklet og utvidet over tid. Poenget er å tilby kundene den frihetsfølelsen som er mye av meningen med å ha bil, på en lettvint måte.
Så gjenstår det å se om vi eie-glade nordmenn er klare for en så moderne måte å ha bil på. Vi tror faktisk det. For verden er ikke som den en gang var ...
Artikkelen er først publisert på broom.no. Les også:
Akkurat avduket: Her er Volvos nye storselger, XC40
California XXL: Her kommer VW med kul bobil