Storstilt klesåpning
- Denne kjeden er for alle moteinteresserte, sier Jörgen Appelqvist. Torsdag åpnet Gina Tricot dørene for første gang i Norge - vi har bildene!
Det var fullpakket av mennesker da den svenske kleskjeden Gina Tricot åpnet sin første butikk i Norge på Grensen i Oslo sentrum torsdag i forrige uke. En halv time før de ansatte lukket opp, stod flere hundre mennesker samlet med shoppingmodusen i høygir.
Kaos i reolene
Kvinner i alle aldre strømmet inn i butikken, og etter bare fem minutter var tre av Gina Tricot sine mest berømte partytopper; "Victoria", "Tina" og "Emma" revet vekk fra stativene. Butikk personalet prøvde å fylle på hyller og hengere, mens kunder rev klærne fra dem, for å sikre seg de nye, fargerike og trendy plaggene.
Markedsføringssjef Victor Appelqvist stod stolt og tittet utover menneskemengden og sa: "Fantastiskt att se hur Gina er for de norska tjejerna!"
- Raske nyheter
Butikken er fresh, lys, trendy, rommer 1000 kvardatmeter og ligger rett ved Karl Johan. Det er tydelig at Gina Tricots styrke er toppene som lyser sommer ut av vinduene. Reklamekampanjer frontet med alle typer tunikaer og topper i alle regnbuens farver har dekket sentrum siste uken.
Men da vi entrer butikken skimtes også jeans, bukser, badetøy, skjørt og kjoler, skjorter og strikkegensere, jakker , undertøy og accessories. Her er lite som mangler, og det er ikke vanskelig å skjønne hvem Gina Tricot tar opp kampen med.
- Vår konkurrent er Hennes & Mauritz og andre rimelige kjeder, innrømmer oppstarter av firmaet Jörgen Appelqvist.
- Vi selger det folk spør etter, og vi er tidlig ute med det. Ja, det er kommersielt, men vår styrke er produktene og prisen i ett. Vi er raskt ute med nyheter hver eneste dag og hver uke, sier Appelqvist.
Han mener at målgruppen deres er alle moteinteresserte kvinner som liker å fornye seg med mange topper.
- Vi kan ikke være for unike hvis vi har lyst til å nå ut til folk, mener han.
Appelqvist forklarer at Gina Tricot omsatte for 10 milliarder SVK i fjor, og kjeden har klart lykkes i å nå ut på markedet i Sverige.
- Alle har en topp fra Gina Tricot, unge og gamle, alle har noe herfra. Nå blir det spennende å se om de norske jentene vil henge med, sier han.
Norsk modell
Norske Pernille Holmo(28) fra Bærum, er modellen som fronter Gina Tricot i Scandinavia.
-Jeg synes det er et utrolig bra merke som hele tiden fornyer seg og tilbyr det siste på moten, suksessen de har hatt i Sverige bekrefter nok mye av det jeg sier,mener Pernille Holmo.
Hun er en erfaren modell og har jobbet siden hun var 15 år. Men bortsett fra i Gina Tricot-kampanjen, er det sjelden hun er i hjemtraktene på jobb.
- Forskjellen på denne jobben og hvilken som helst annen jobb jeg gjør, er at både Norge og Sverige er små markeder og derfor blir det noe mere oppmerksomhet rundt enkelte jobber. Det gjor at jeg foretrekker å fokusere mesteparten av jobbene mine utenfor Skandinavia, sier modellen.
Stor fremtid
Prisnivået er behagelig og musikken er høy, rosa, turkis, gul og orange - løse topper, tighte bukser, belter og vesker, pumps og smykker. Folk er i ekstase. Og andre er slitne. Kommentarene kommer på tvers av rommet, her er alle som en, med ett felles mål; shoppe.
- Det er jo en strøm med folk her!
- Hvorfor gjorde vi dette?
-Jeg får sommerfølelse av å være her, jeg.
- Vi får ikke gå inn å sett en gang vettu!
Kommentarene er mange, tankene er flere, men de butikkansatte er sikre;
- Dette blir stort!
=images) value = 0; show(value); }
Kaos i reolene
Kvinner i alle aldre strømmet inn i butikken, og etter bare fem minutter var tre av Gina Tricot sine mest berømte partytopper; "Victoria", "Tina" og "Emma" revet vekk fra stativene. Butikk personalet prøvde å fylle på hyller og hengere, mens kunder rev klærne fra dem, for å sikre seg de nye, fargerike og trendy plaggene.
Markedsføringssjef Victor Appelqvist stod stolt og tittet utover menneskemengden og sa: "Fantastiskt att se hur Gina er for de norska tjejerna!"
- Raske nyheter
Butikken er fresh, lys, trendy, rommer 1000 kvardatmeter og ligger rett ved Karl Johan. Det er tydelig at Gina Tricots styrke er toppene som lyser sommer ut av vinduene. Reklamekampanjer frontet med alle typer tunikaer og topper i alle regnbuens farver har dekket sentrum siste uken.
Men da vi entrer butikken skimtes også jeans, bukser, badetøy, skjørt og kjoler, skjorter og strikkegensere, jakker , undertøy og accessories. Her er lite som mangler, og det er ikke vanskelig å skjønne hvem Gina Tricot tar opp kampen med.
- Vår konkurrent er Hennes & Mauritz og andre rimelige kjeder, innrømmer oppstarter av firmaet Jörgen Appelqvist.
- Vi selger det folk spør etter, og vi er tidlig ute med det. Ja, det er kommersielt, men vår styrke er produktene og prisen i ett. Vi er raskt ute med nyheter hver eneste dag og hver uke, sier Appelqvist.
Han mener at målgruppen deres er alle moteinteresserte kvinner som liker å fornye seg med mange topper.
- Vi kan ikke være for unike hvis vi har lyst til å nå ut til folk, mener han.
Appelqvist forklarer at Gina Tricot omsatte for 10 milliarder SVK i fjor, og kjeden har klart lykkes i å nå ut på markedet i Sverige.
- Alle har en topp fra Gina Tricot, unge og gamle, alle har noe herfra. Nå blir det spennende å se om de norske jentene vil henge med, sier han.
Norsk modell
Norske Pernille Holmo(28) fra Bærum, er modellen som fronter Gina Tricot i Scandinavia.
-Jeg synes det er et utrolig bra merke som hele tiden fornyer seg og tilbyr det siste på moten, suksessen de har hatt i Sverige bekrefter nok mye av det jeg sier,mener Pernille Holmo.
Hun er en erfaren modell og har jobbet siden hun var 15 år. Men bortsett fra i Gina Tricot-kampanjen, er det sjelden hun er i hjemtraktene på jobb.
- Forskjellen på denne jobben og hvilken som helst annen jobb jeg gjør, er at både Norge og Sverige er små markeder og derfor blir det noe mere oppmerksomhet rundt enkelte jobber. Det gjor at jeg foretrekker å fokusere mesteparten av jobbene mine utenfor Skandinavia, sier modellen.
Stor fremtid
Prisnivået er behagelig og musikken er høy, rosa, turkis, gul og orange - løse topper, tighte bukser, belter og vesker, pumps og smykker. Folk er i ekstase. Og andre er slitne. Kommentarene kommer på tvers av rommet, her er alle som en, med ett felles mål; shoppe.
- Det er jo en strøm med folk her!
- Hvorfor gjorde vi dette?
-Jeg får sommerfølelse av å være her, jeg.
- Vi får ikke gå inn å sett en gang vettu!
Kommentarene er mange, tankene er flere, men de butikkansatte er sikre;
- Dette blir stort!