Fra modell til antirynke-dronning

Etter 12 år i modellbransjen dukket rynkene opp. Linda Juel aktet ikke å la seg overmanne av alderen, og begynte letingen etter ungdomskilden.

Publisert Oppdatert
Selv om Linda Juel har 12 år i modellbransjen bak seg, begynte også hun å merke tidens tann da hun fylte 30.

-I denne type bransje føler man seg fort gammel, og pensjonsalderen er rimelig lav. Man blir også lett litt for fokusert på og opptatt av utseendet, forteller hun.

Da Linda fylte 30 følte hun rynkene dukke opp litt for raskt, og som alle andre kvinner var de ikke velkomne.

-Det føltes nesten som om rynkene kom den natten jeg fylte 30, ler hun.

Etter å ha saumfart det norske markedet kom modellen fram til at hun måtte ut av landet for å finne produktet hun lette etter. Etter en stund hadde hun funnet britiske Transformulas, og siden Linda er kjent som en dame som hopper på de muligheter hun får, dro hun over til hovedkontoret i Manchester.

-Jeg startet umiddelbart en grundig research både i forhold til produktene og til potensialet i det norske markedet. Mine gode bekjentskaper og kontakter i kosmetikk bransjen ga meg gode tips og råd på veien, forteller hun.

Gikk rett på sak

Linda fikk raskt merke at mange mente at det kom til å bli vanskelig å introdusere de nye hudpleieproduktene i Norge.

-Jeg fikk råd om å "banke dører" for å selge inn produktene på mindre steder den første tiden til Transformulasproduktene ble bedre kjent, og deretter prøve hos de store tunge parfymerikjedene.

Dette syns Linda hørtes unødvendig tungvint ut, og gjorde stikk motsatt:

-Jeg gjorde stikk i strid og fikk møte med et par av Norges ledende parfymerikjeder. Som et resultat av disse møtene inngikk jeg et samarbeid med PHI-kjeden.

I april kom Transformulasproduktene i salg i Norge, ansiktskremen Marine Miracle Cream er flaggskipet. Denne kremen er et totalprodukt som kan brukes både som dagkrem, nattkrem og øyekrem, og som skal få huden til å oppføre seg som ung, frisk hud.

Og Linda, hun er strålende fornøyd med at hun kan tilby sin egen mirakelkrem til norske kvinner.

-Det er ingen tvil om at det finnes potensial og behov for slike produkter på det norske markedet. Jeg har hele tiden ønsket å gjøre effektive produkter tilgjengelig for alle som har behov for, og et ønske om å oppnå gode resultater, uten kirurgi, avslutter hun. i_187786

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen