Rosa sløyfe-aksjonen er i gang!

Årets Rosa sløyfe-aksjon er i full gang, og Kreftforeningen går nye veier for å sette fokus på kreftformen som rammer stadig flere kvinner.

Publisert Oppdatert
Kreftforeningen går stadig nye veier for å sette fokus på brystkreft. Årets Rosa sløyfe-aksjon er den syvende i rekken her til lands, og målet med aksjonen er først og fremst å vise solidaritet med brystkreftrammede. Årets aksjon er spunnet rundt en informasjonsturné på Østlandet, men lokallag over hele landet arrangerer små og store happenings for å markere aksjonen. Innsamlede penger fra årets aksjon skal øremerkes et prøveprosjekt med mammografi fra fylte 45 år.

I tillegg til Rosa sløyfe-turneen arrangeres det 11 folkemøter i forbindelse med aksjonen. På disse stiller fagfolk som forelesere, og det vil også være mulig å få svar på spørsmål man har om brystkreft. For oversikt over folkemøtene samt beskrivelse av programmet se her.

Opprett en "Nettbøsse"!

Nytt av året er "Nettbøsser". Både privatpersoner og bedrifter kan bli "nettbøssebærere" for å samle inn penger til brystkreftsaken. Man kan enten starte sin egen nettbøsse, eller gi penger til en allerede eksisterende en. Betaling foregår med VISA eller Mastercard, og det er enkelt å både administrere og gi penger til en nettbøsse.

Om du velger å starte en egen nettbøsse blir du bedt om å sende informasjon om bøssen til venner og kjente, som igjen sender informasjon til sine kontakter. På den måten kan en enkeltpersons engasjement bidra til at mange får informasjon om Rosa sløyfe-aksjonen. Alle som har startet en nettbøsse får ukentlige statusmeldinger på e-post med informasjon om bøssens verdi.

Les mer om Kreftforenings Nettbøsse her.

På shoppingtur med god samvittighet

Skal du på shoppingtur i nærmeste fremtid kan du ved siden av å fylle klesskapet med godsaker gå hjem med god samvittighet. Rosa sløyfe har flere samarbeidspartnere som selger produkter hvor deler av overskuddet går til brystkreftsaken.

Lindex gir i oktober 1 krone for hver solgte BH. I tillegg selger Lindex rosa sløyfer.

Hennes & Mauritz gir 50 kroner hvor hver solgte kosedress som er spesialdesignet til aksjonen. De selger også rosa sløyfer.

In Wear selger spesialdesignede skinnhansker i sort og rosa. For hvert solgte hanskepar gir In Wear 100 kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.

Lambi gir 1 krone for hver solgte 6-pack med det nye rosa toalettpapiret som kommer i oktober.

GHD har laget en serie hårstylingsprodukter eksklusivt til Rosa sløyfe. Produktene selges i frisørsalonger, og hvor hvert solgte produkt får aksjonen en sum tilsvarende £ 10. i_202503

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen