Gå det av deg

Vi leter alle etter en enkel måte å forbrenne mer fett og kalorier på. Det er ikke gjort på et blunk, men mye kan gjøres på en gåtur!

Publisert Oppdatert
Har du problemer med at du legger på deg bare du spiser en liten sjokoladebar mellom måltidene, eller nyter en halvliter til maten? Når du ikke opp til de anbefalte 10 000 skrittene per dag? Ikke bekymre deg for mye, forsøk heller å snu litt på rutinene.

Justeringer

Forsøk følgende tips fra treningseksperten og forfatter av boken "Pedometer Walking", Mark Fenton, og du vil brenne mer kalorier uten å noen gang sette eneste fot i gymmen.

  • 1.Gå når som helst du har muligheten. Parker bilen din et kvartal unna, gå av trikken eller bussen ett stopp tidligere, gå til neste postkontor, eller ta en runde rundt parken på vei hjem. Dette er 600 steg per 5 minutter!

  • 2.Kjøp en ny eller brukt tredemølle og lov deg selv å bare se TV mens du går på den. For eksempel vil en episode av "House" gi deg lekre tall. Du går 7,800 skritt i timen!

  • 3.Bli med en aktiv gruppe. Møt andre hundeeiere, og gå tur sammen, eller bli med en en lokal løpe- eller fjellturgruppe. Her går du også 7800 skritt i timen.

  • 4.Ta en ekstra runde på kjøpesenteret før du shopper. Bonusen er at du får sjekke alt som er på salg. Her tar du 1200 skritt per 10 minutter!

  • 5.Vær frivillig aktiv! Bli en guide på et lokalt kunstmuseum eller i dyreparken, eller bli natteravn, 4000 til 6000 skritt per time!

  • 6.Konverter hviletid til gåtid. Hvis barna dine skal på håndballtrening, gå ned til hallen for å trene eller ta runder på banen. 3,900 skritt per 30.minutter.

  • 7.Ta bort en biltur, busstur eller togtur i uken og gå eller sykle i stedenfor. Jobb mot å erstatte en tur per dag, 3600 skritt per 30 minutter, eller tell 110 skritt per minutt når du sykler.

  • 8.Planlegg en aktiv reise. Gå på en fjelltur, for eksempel kan du gå en haug med skritt ekstra på grunn av motstanden i bakken og du behøver ikke møte på altfor mye folk. 8000 skritt i timen.

  • 9.Arranger en "vandrende skolebuss" dersom du bor nære nok til en skole. Følge nabobarna frem og tilbake noen ganger i uken, 2400 skritt per 20 minutter.



    Kilde: Health.com

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen