Reklamene som er så drøye at de i dag ville vært strengt forbudt

Hvordan kunne de ikke reagere?

Denne såpereklamen er noe av det mer drøye som er laget.
Publisert

Nordmenn lar oss til stadighet sjokkere over reklame og ordbruk.

Men om du skulle la det gå inn på deg at noen bruker ord, formuleringer og hint i dag, så kan du være glad du ikke levde for noen tiår tilbake. Det å være politisk korrekt, likebehandle kjønn - og rett frem unngå rasisme, er nemlig et relativt nytt fenomen.

Tidligere var reklamene nemlig drøye. Svært drøye.

Under har vi samlet noen av de reklamene som i ettertid virkelig ser ille ut.

Les også: Facebook-virus spres igjen

Palmolive la ikke skjul på at kvinner skulle være objekter.
Kunne det friste med en 17 år gammel neger?
Kunne noen av disse menneskene passe som din personlige slave?
Barn som sexobjekter er alltid en vinner.
Moderne kjønnsroller.
«Pep pills» for en effektiv husmor.
Keiserens nye klær.
Både på direkte og inderekte plan ville nok denne reklamen gått over grensen i dag.
Ta den, kvinner!
Røyk, kvinneundertrykkende og et spill på sex - en ektre troika.
En skjuler ikke budskapet.
Kvinnens plass er åpenbart i hjemmet.
"Though she was a tiger lady, our hero didn’t have to fire a shot to floor her. After one look at his Mr. Leggs slacks, she was ready to have him walk all over her. That noble styling sure soothes the savage heart! If you’d like your own doll-to-doll carpeting, hunt up a pair of these he-man Mr. Leggs slacks."
“Kinda cute, ain’t it,” says Miss Morissey. “But a very efficient machine, Mr Jones. Now the mail is out early enough so I get to the girls’ room in time to hear all the dirt” . . . I wonder is it always illegal to kill a woman!
Reklame som i dag trolig ville ført til boikott.

Les også: Se de første klippene fra den nye serien til Top Gear-gutta