68-åring landet skjønnhetskampanje

- Viser at skjønnhet ikke har en aldersgrense.

Publisert

(SIDE2): Det var i februar det ble kjent at NARS hadde bestemt seg for å bruke skuespilleren Charlotte Rampling (68) i sin høstkampanje, og nå er kampanjen rullet ut.

Naturlig vakker

Bildet er tatt av gründeren av det populært skjønnhetsmerket selv, Francois Nars, og 68-åringen ser intet annet enn faktastisk ut med sine sotede øyne, sterke lepper og adrogyne stil.

- Dette beviser at skjønnhet ikke har en aldersgrense, skriver Huffington Post.

Kampanjen er for merkets nye leppestiftlinje, Adacious, som bli relansert som en del av merkets 20 års-jubileum.

Den britiske skuespilleren har vært en «muse» for Nars i mange år.

- Hun er naturlig vakker. Hun ser sterk ut, samtidig som man kan relatere seg til henne, sier Nars om Rampling.

Over 60

Det er lagt i fra daglidags å se kvinner over 40 fronte skjønnhetskampanjer på størrelser med denne, da dette gjerne er forbeholdt pur unge supermodeller. Samtidig ser det ut til at eldre kvinner har «et øyeblikk» i motebransjen akkurat nå.

Samme dag som NARS annonserte at de ville bruke Rampling i sin høstkampanje, annonserte Marc Jacobs at valget deres hadde falt på Jessica Lang (64). Lange skal i likhet med Rampling fronte merkets skjønnhetslinje.

I tillegg har også flere modeller over 60 landet store motekampanjer, blant annet blir The Row nå frontet av en 65-åring og American Apparels unertøyslinje av en 62-åring.