Her sier de nei til barnevogner
- Det er ikke det at vi ikke ønsker barnevogner i restauranten, men underlaget i lokalene tåler det ikke, forteller daglig leder hos Thai Market, Terje Aleksander Olsen.
Fredriksstad Blad har de siste ukene mottatt flere tips fra frustrerte barneforeldre om at restauranten sier nei til at gjestene har med barnevogn inn i lokalene.
Det blir bekreftet av daglig leder hos Thai Market, Terje Aleksander Olsen.
- Dette handler rett og slett om at vi har et spesielt teppe i lokalet som dessverre ikke tåler for mye fuktige flekker. Så å dra barnevogner over dette vil ødelegge teppet, sier han.
Ønsker alle velkommen
– Så dere misliker ikke barn eller småbarnsforeldre?
– Nei, langt ifra. Jeg er selv far til små barn, og vi ønsker ikke å utestenge småbarnsforeldre fra restauranten. Men på grunn av underlaget i restauranten vil vi helst ikke ha barnevogner inne i lokalet, sier han.
Thai Market har vokst seg frem til å bli en av byens mest populære restauranter de siste årene. Også i januar har byens innbyggere vært sultne etter thaimat.
- Det er litt i tiden å spise sunnere, og da er vel thaimat et godt alternativ når man skal ta seg en tur ut. Det nye året har startet svært bra for oss, sier han.
- Du frykter ikke at gjestene vil vende dere ryggen på grunn av barnevognforbudet?
- Nei, noen vil nok mene at dette er tullete av oss, men vi gjør som sagt ikke dette for å være vanskelige, sier han.
Vurderer å skifte gulv
Også Thai Market har fått merke konsekvensene av det omfattende gravearbeidet i sentrum og på Stortorvet det siste halve året. Tidvis har anleggsgjerdene stått få meter fra inngangspartiet til restauranten.
- Det er en tålmodighetsprøve. Vi vet at det blir bra her etter hvert, men det er snakk om en veldig lang periode med graving og bråk tett på oss, sier han.
- Men likevel har året startet bra med tanke på bordbestillinger?
- Ja, vi har fullt opp med reservasjoner hele uken gjennom. Både ved lunsjtider og på kvelden har det vært bra trykk, sier han.
LES FLERE SAKER FRA FREDRIKSTAD BLAD
Olsen sier også at restauranten nå vurderer å skifte underlag i lokalene når det nærmer seg sommeren.
- Alt gravearbeidet utenfor dørene her har gjort at mange av gjestene har dratt med seg en del møkk inn i restauranten, noe som igjen har gått utover underlaget. Vi vurderer å gjøre en del grep inne i restauranten til sommeren, og da vil vi selvfølgelig se på om det går an å legge et gulv som egner seg bedre til barnevogner, sier han.
Bør foreldre sette igjen barnevogna hjemme når de skal på restaurant? Si din mening i kommentarfeltet.