Det skjer ikke så ofte at Volvo reklamerer for Scania. Sett fra riktig vinkel, var det nemlig nettopp det som foregikk forrige uke på en bussmesse i Dubai.

- Plasseringen av vårt budskap ble kanskje ikke helt optimalt, sier Helene Lind som er svensk pressesjef for Volvo buss i en artikkel i expressen.

Saken er nemlig at både Scania og Volvo fikk messestand ved siden av hverandre. Det er i og for seg ikke noe uvanlig. Men en liten detalj på Volvos stand fikk mange av de fremmøtte til å trekke på smilebåndet.

På Volvos stand har de nemlig et stort reklamebudskap der det står: «The future is just around the corner»…

Hva som befant seg like rundt hjørnet? Jo, Scania!

Det er Scania som har tatt bildene som nå spres på sosiale medier.

Ufarlig og sjarmerende

- Bildet har jo sin sjarm. Det er ufarlig og alle forstår hva som har skjedd. Det gjør det jo litt ekstra morsomt, ler Peter Kameus, kommunikasjonssjef hos Scania i Sverige.

Hos Volvo tar de det også med et smil. - Vi hadde nok helt andre ting i tankene enn vår konkurrent Scania. Vi ville peke på at vi som produsent av elbusser ser det som fremtiden når det gjelder bybusser, smiler Helene Lind. Men at det kan gi folk en god latter i dette tilfellet forstår vi - og det byr vi på, avslutter hun.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!