De siste årene har det vært økende fokus på opplæring av myke trafikanter. Flere organisasjoner og tiltak fra næringslivet har avstedkommet for å øke forståelsen om lastebilen fra fotgjengere, barn og syklister.

Nå er det Volvo Trucks som tar initiativ og retter et søkelys spesielt mot syklister fra 12 år og oppover. Kampanjen har de kalt «Se og bli Sett» og den er laget for å kunne brukes  i undervisning på skolene for aldersgruppene 12 år og oppover.

Den egner seg, ifølge Volvo, også for organisasjoner som jobber med voksne som målgruppe.

Opplæringspakken inneholder ferdig materiale med presentasjon og filmer, samt praktiske øvelser i hvordan man gjennomfører en øvelse utendørs med en lastebil.

Les mer og last ned opplæringspakken her.

(NB: Enkelte har problemer med linken. Alternativt kan du klikke deg inn på Volvos egen side og trykke på linken i bunnen av saken her.)

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!