Bilen kommer for salg høsten 2014 og er identisk med Opels nye Vivaro. Trafic får en startpris på 279.000 i følge Renault i Norge.

Økonomi

Det er økonomisk drift som blir trukket mest frem på den nye modellen. Motoren blir den samme 1,6-literen i flere effektuttak som på Vivaro. De mest interessante blir versjonene med to forskjellige turboladere, eller bi-turbo. Renault lover forbruk rett under 0,6 liter på mila.

Kontor på hjul

Renault ønsker å fremstille nye Trafic som et mobilt kontor på hjul og det er også lagt inn en del praktiske detaljer for å gjøre hverdagen til budbilsjåføren bedre.

14 oppbevaringsrom

Kupeen har fått en rekke skreddersydde løsninger og nytt utstyr som bl.a holder til mobiltlf./ tablet, oppbevaringsplass for bærbar pc og en stor flyttbar utklippstavle, alt for å forenkle arbeidsdagen. 14 oppbevaringsrom på til sammen 90 liter i kupeen, handsfree nøkkelkort, DAB radio, klimaanlegg med tilleggsvarme.

Designet

Trafic har fått et mer sporty utseende med Renaults nye designdetaljer, både utvendig og innvendig. Det pussige er at Opel også kaller dette for deres designdetaljer, inkludert Blade-utformingen på siden av bilen.

Som Vivaro?

Vi har så langt kun kjørt Vivaro, i Tyskland, noe som ga et godt inntrykk. Den var lettkjørt, kvikk og komfortabel med lavt støynivå. Vi har ingen grunn til å tro at Renaulten skal være veldig annerledes.

Nye Opel Vivaro prøvekjørt

Nye Trafic produseres på fabrikken i Sandouville, Frankrike.

Standard i kupeen for Nordic Edition er setebenk med to plasser, førersete med armlene, forsterket sidestøtte, klimaanlegg med tilleggsvarmer, kollisjonspute for fører og passasjerer foran, sidekollisjonspute med gardin foran, lasteluke i skillevegg, DAB-radio med rattbetjening, bluetooth, usb/jack, cruise-control og parkeringssensor.

Trafic blir i følge Renault Norge, tilgjengelig med lasteluke i skilleveggen. Det er både praktisk og hendig for mange kunder.

Ryggekamera med bilde i speilet.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!