Bilene er 7,5-tonns Eurocargo med firesylindrede Tector 5-motorer (4,5 liter) på 207 hk og med et største dreiemoment på 750 Nm.

Dette er Ivecos kraftigste firesylindrede motor som gir meget god trekkraft i 7,5-tonnssegmentet og som samtidig er kompakt og lett. Bilene er levert med sekstrinns automatiserte Eurotronic-girkasse.

Påbyggene er levert av T.K. Mek AS på Sjøholt. Det er snakk om Hytrans plan helt i aluminium på hjelperamme i aluminium. Planlengden er 5650 mm, mens bredden er 2410 mm, og det er fem surrekroker på hver side. I stedet for forlem er det bygd inn et stort aluminiumsskap på 1120 mm lengde.

I skapene er det montert inn hyller slik selskapet har behov for, og det er lett tilgang gjennom store sjalusidører på begge sider.

Iveco siden 1979

Glasmeister John Holvik AS ble etablert i 1967 og har i dag 30 ansatte med lang erfaring innen glassmesterfaget. Arbeidsområdet strekker seg fra Sunnmøre til Rogaland, med Sogn og Fjordane som viktigste nedslagsfelt. Bedriften tar oppdrag med glass- og monteringsarbeid i alt fra privathus til store forretnings- og industribygg. I tillegg produserer og monterer selskapet Wicona fasadesystem.

Selskapet har vært en trofast Iveco-kunde helt siden 1979 da den første Iveco Daily ble kjøpt. Siden da er det blitt et 20-talls Iveco til John Holvik AS.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!