Volvo Norge stiller en splitter ny Volvo FH til rådighet for teamet til Petter Solberg.

-Jeg er utrolig stolt over å ha Volvo Norge med på laget. Med den splitter nye Volvo FH 540-trekkeren er vi trygge på at vi har den nyeste, råeste, tøffeste og ikke minst sikreste lastebilen markedet har å tilby for langtransport. Hele PSRX-teamet gleder seg til å vise fram denne juvélen på VM-arenaene i rallycross, sier Petter Solberg.

Volvo trekkvogna skal sørge for at spesialsemien med 20 tonn med nødvendig utstyr for Petter Solbergs team, kommer trygt frem til samtlige VM-runder på europeisk asfalt og grus kommende sesong. Tidenes første VM-sesong i rallycross avvikles over 12 runder på fire kontinenter. Ni av rundene går i Europa og en hver i Canada, Argentina og Tyrkia.

Første VM-runde finner sted i Portugal denne helgen, 3. og 4. mai.

Godt utstyrt

-Vi setter stor pris på å være en samarbeidspartner til dette profesjonelle teamet som det oser positivitet og engasjement fra. Petters setting innen bilsport er genuin og svært mange av våre kunder og sjåfører av Volvo lastebiler er meget opptatt av bilsport generelt og rallycross spesielt, sier Torstein Magelssen, markeds- og PR - sjef i Volvo Norge.

Bilen som er levert teamet inneholder alle sikkerhetssystem Volvo kan levere, blandt annet det nye Volvo-systemet der sjåføren varsles hvis trafikken foran plutselig bremser opp. Dersom sjåføren ikke reagerer varsles han ved intensivt lys- og lydsignal, deretter tar lastebilen selv over og sørger for at bilen bremses helt opp før det eventuelt smeller. Ved å velge Volvo som samarbeidspartner sikres også teamet tilgang til et finmasket servicenett over hele Europa, om det skulle være behov for hjelp. Bilen kan enkelt koble seg til Volvo Action Service, uansett i hvilket land i Europe den befinner seg.

23. november kåres den første verdensmesteren i rallycross noensinne - kanskje med Volvo på laget?

Her er den nye lastebilen som Petter Solberg skal benytte i 2014.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!