Etter en lang anbudsrunde signerte Posten i februar en landsdekkende avtale med Dekkmann til en verdi av cirka 50 millioner i året. Avtalen omfatter leveranser av dekk og dekkrelaterte produkter og service. Også det forrige anbudet for fire år siden ble vunnet av Dekkmann.

- Posten er en stor og viktig kunde i det norske dekkmarkedet, og de har tidligere vist både evne og vilje til å skifte leverandør dersom bedre tilbud kommer på bordet. Et langt og godt samarbeid er ingen garanti for fremtiden. Derfor var vi veldig spent på hvem Posten ville velge å samarbeide med de neste årene, sier salgs- og markedssjef Glenn Smith.

Fra moped til vogntog

Gleden var derfor stor da Dekkmann på nyåret ble meddelt at samarbeidet fortsetter. Smith forteller at Posten er en krevende kunde som bruker nesten alle typer kjøretøy. Med operasjoner i alle deler av landet møter Posten daglig store utfordringer blant annet når det gjelder fremkommelighet. Dekkmann skal nå levere tjenester til alt fra små el-mopeder via varebiler til store vogntog.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!