Tom Ola Bjerkestuen og John Lauvstad i Norsk Scania var stolte over skiforbundets smøretrailer, da den sto utstilt på messa på Gardermoen.

Med messa på Gardermoen friskt i minne, hvor Skiforbundets prestisjetrailer med V8 motorisert Scania Vabis trekkvogn, pluss heisbar to etasjes SKAB spesialtrailer til flere millioner kroner stod på Scania sin stand. Gjør sitt til at vi i redaksjonen spør deg om følgende:

- Så du noen svensker i noen av etasjene på skitraileren under messa?

Vi spør selvfølgelig med mistanke om at det svenske skilandslaget har sabotert for det norske - på en åpen utstilling med tusenvis av publikummere - hvor man lett kan blande seg inn blant stolte Scania-sjåfører og misunnelige Volvo-sjåfører. Hvor man lett kan ta noen desilitere med vaffelrøre fra Norsk Scania AS, uten fare for at det ville bli oppdaget, for så å putte vaffelrøra inn i skapene til skiforbundets hemmelige ekstrakter for skismurning.

Smøreskandale eller V8

Observante lesere har for lengst fattet at skismurningen de norske jentene gikk inn til en 5. plass på, umulig kan ha særlige andre bestanddeler enn vaffelrøre. Dette er imidlertid ikke ment som en generell kritikk til Scanias vafler, som benyttet i et vaffeljern i seg selv smaker til gull eller terningkast 6, kun et desperat forsøk på å oppklare smøreskandalen alle nå snakker om. Tips oss så lover vi nystekte vafler på Scanias stand og Scanias regning på Gardermoen 4. - 6. september i år.

Merke-krigen mellom Scania- og Volvo-entusiaster har pågått i mange, mange år. Kunne årsaken til smøreboomen vært unngått dersom trekkvogna hadde bestått av en 750-hesters Volvo? Således ville smøreteamet kommet fortere frem, med bedre tid til det de egentlig skal drive med.

Vi utlover herved vafler på Volvos stand på Gardermoen, dersom du mener skiforbundets valg av trekkvogn var feil.

Smøretraileren til Norges Skiforbund består av en Scania trekkvogn og en Skab spesialtrailer. Begge er svenskproduserte. Har svenskene blandet vaffelrøre i den norske skismøringen?

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!