For å markere lanseringen av sin helt nye serie lastebiler, tilbyr man nå en gratis prøveversjon at flåtestyringssystemet Optifleet, et system som skal gjøre kundene i stand til å drive mer kostnadseffektivt. Optifleet vil bli aktivert ved en hendvendelse til Renault Truck. Tilbudet gjelder biler i T, C og K-serien, med motorene DTI 11 og DTI 13 som er bestilt før 31 desember 2013. Prøveperioden vil vare i 5 måneder.

Optifleet

Dette flåtestyringssystemet gjør det mulig for kundene å lokalisere et eller flere kjøretøyer, kommunisere med sjåførene, samt analysere sjåførens prestasjoner og forbruket på bilene. Målet er å forbedre bilenes produktivitet og redusere driftskostnader.

I praksis kombineres en elektronisk kalkulator, et telekommunikasjonssystem og et nettsted der all informasjon er tilgjengelig.

Optifleet-tilbudet består av fire moduler:

  • Sjekkmodulen som gir tilgang til teknisk informasjon om bilen, spesielt med tanke på å redusere drivstofforbruket.
  • Stasjonsmodulen som gjør det mulig å få informasjon om kjøretid, samt laste ned data fra sjåførens kort og fra minnet på fartsskriveren.
  • Kartmodulen som gir deg et korrekt bilde av bilens lokalisering.
  • Koblingsmodulen som gir tilgang til en meldingstjeneste knyttet mot kunder.

Optifleet er tilgjengelig i hele Europa.

Med sine to systemer, Optifleet og Optifuel Infomax, er Renault Trucks - ifølge dem selv - den eneste produsenten som tilbyr sine kunder et utvalg av verktøy for måling, analyse og oppfølging av forbruk som er individuelt tilpasset hver enkelt.

Disse verktøyene gjør det mulig for alle størrelser av bedrifter - fra små og mellomstore bedrifter til store selskaper med omfattende flåter - til å redusere drivstofforbruket. Videre kan de tilpasses alle typer aktiviteter, enten i anlegg, distribusjon eller langtransport.

Les også: Nye Renault lastebiler lansert!

Les også: Farvel, Renault Magnum, farvel...

Les også: 20 år med Renault Magnum

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!