Thermomax har biler for thermo, stykkgods og ADR-transport i alle klasser. En del av bilene har godkjenning for transport av farlig gods nasjonalt og EX3 internasjonalt. © Foto Thermomax

- Vi ønsker å ha en ryddig linje rundt det hele, men jeg føler at det er for tidlig i prossessen å gå ut i media ennå. Det kan fortsatt skje mye og det er synd om jeg nå sier noe som jeg senere må dementere.

Det forteller daglig leder Rune Jamt i Thermomax til TransportMagasinet. Han lover å komme tilbake så fort mer er avklart.

Ryktene forteller at det er snakk om 60% av aksjene?

- Det jeg kan si er at det er et holding-selskap som ønsker å gå inn på eiersiden hos oss. Det er det samme holdingsselskapet som eier Girteka, forteller han.

Litauiske Girteka er forøvrig blant de utenlandske transportbedriftene som har fått flest bøter for ulovlig kabotasje og grove brudd på kjøre- og hviletid her til lands.

Les også: Hva er det med Girteka?

Gasellebedrift

Trondheimbedriften på sin side er kjent for godt utstyr og dyktige sjåfører. I dag har de 65 lastebærere, derav 26 biler. Resten er trailere hvorav en del går på tog.

De siste årene har det også gått vel for bedriften som i fjor kunne notere seg som gaselle-bedrift i distriktet.

Mange synes det er synd at Girteka, som nok sliter litt med ryktet sitt her i landet, går inn på eiersiden i en velrennomert norsk bedrift.

Til det forklarer Jamt at det hele ikke er noen stor sak. Han tror tvert imot at dette kan bli en vinn-vinn situasjon for alle.

- Partene er i en prosess og ønsker å bli enige. Men vi er ikke i mål, og alt kan skje ennå, så jeg ønsker ikke si noe mer foreløpig, avslutter Jamt.

Hva som videre skjer, vil altså tiden vise. Vi ser frem til en prat med Thermomax når papirarbeidet er unnagjort.

Thermomax Trondheim AS startet sin virksomhet 1.mars 2002 av Tore Rødsten og Rune Jamt. © Foto: Thermomax

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!