- Det ligger ingen dramatikk bak, forteller Kirkestuen da vi gratulerer med kjøpet. Harald Myhrsveen har nådd 73 år og synes det var på tide å trappe ned litt. Ettersom vi har mye av den samme type transport og opererer innenfor samme område henvendte Harald seg til oss, og sammen har vi fått frem en avtale vi begge er fornøyde med sier Kirkestuen diplomatisk.

10 enheter

Fåvang Varetaxi ble stiftet i 1985 av Harald Myhrsveen som startet med en vanlig personbil med tilhenger. Varemengden økte fort, og stor varebil ble nødvendig. Siden har det ballet seg på. En periode tellet bedriften 20 kjøretøyer med et spenn fra varebiler til semier. I dag har selskapet 10 enheter totalt.

- Vi skal drive selskapene som selvstendige enheter og styrke merkevarenavnet til Fåvang Varetaxi, fortsetter Kirkestuen og forteller at de naturlig nok vil samarbeide tett for å trekke synergieffekter ut av det hele og dermed få en bedre lønnsomhet og møte konkurransen.

- Merker dere noe til konkurransen fra utlandet?

- Ikke i like stor grad som mange andre, vil jeg tro. Vi har jo mye partilast i det indre av landet. Men vi registrerer at utlendingene tar stadig mindre partier og enkelte mindre partier fra f.eks Oslo har vi mistet. Utlendingene kjører små partier helt frem.

- Vil det bli MAN fremover hos Fåvang nå da?

- Hehe, så langt har jeg ikke rukket å tenke, avslutter en fornøyd Geir Inge Kirkestuen.

Les også: Kirkestuen "terminerer" lavkonjunkturen med ny terminal på Rudshøgda

Biler og ansatte i Kirkestuen Transport AS samlet foran godsterminalen på Rudshøgda da den sto klar i 2009.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!