BRO OVER OSLOFJORDEN?

En broforbindelse over Oslofjorden må legges mellom Moss og Horten. Det mener Moss Arbeiderpartis stortingsrepresentant Irene Johansen. Statens vegvesen er i ferd med å utrede den mest effektive og miljøvennlige måten å komme seg over fjorden på.

MAKEN TIL UVETT!

Utekontrollseksjonen i Statens vegvesen har avslørt urovekkende brudd på lover og regler i tungtrafikken. Fire vogntog fikk kjøreforbud med sommerdekk på glatta og ett firma anmeldes for ulovlig godstransport.

Det er nærliggende å tro at det var utenlandske vogntog, men den gang ei, Tre var norske og ett var finsk.

ØSTFOLD OVERTAR FOR ALNABRU?

- Østfold bør være fremtidens senter for godstransport, og ikke Alnabru i Oslo. Det mener Moss Arbeiderpartis stortingsrepresentant Irene Johansen som mener at Østfold har en bedre beliggenhet for en slik godsterminal enn Oslo.

FRA ILLE TIL VERRE

For to år siden var halvparten av alle samferdselsprosjekter forsinket. Nå viser nye tall fra NHO at situasjonen har forverret seg ytterligere. To tredjedeler av alle nye veiprosjekter og om lag tre fjerdedeler av alle nye jernbaneprosjekter er forsinket etter fire år, viser en ny rapport som er utarbeidet for NHO.

FULL STOPP FOR NORTH SEA RORO

North Sea RoRo som ble etablert for et drøyt år siden på en linje mellom Göteborg og Killingholme ved Immingham har lagt ned virksomheten og har nå overført all last tilbake til DFDS. Det var spedisjonsselskapet NTEX som var initiativtaker til linjen med basis i egen last/trailere som tidligere gikk med DFDS.

ROADBROKER GJENOPPSTÅTT

Et kjent navn har funnet veien til firmaregistret og selskapet ble nylig etablert i 1903 Gan. Med en aksjekapital på kr. 30.000,- skal Ove Paul Stinessen Schreckenberger jobbe med kjøp, salg og formidling av transporttjenester. Dermed er Roadbroker gjenoppstått etter at det tidligere selskapet med samme navn gikk med i konkursdragsuget i Lundeimperiet for et par år siden.

Nå gjenstår det å se om det nye selskapet virkelig blir en "Roadbroker".

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!