Speilene har Volvo fått kritikk for. Det er av designhensyn at de ikke er like FH. Volvo i Norge vurderer å istedet montere FMX-speil på bilene som blir solgt her i landet.

Vi vet at den ene bilen var i Danmark onsdag og i Sverige torsdag. Dessuten har vi hørt rykter om at denne bilen skal til Oslo i dag, fredag.

Les også: Volvo Trucks lanserer ny FM

Derfor tenkte vi at vi kanskje ville møte bilen på E6 da vi allikevel skulle til Gøteborg for å være med på overleveringen av de første norske FH-bilene. 42 norske kunder får nøkkelen i morgen formiddag og tungt.no er selvsagt på plass.

Vi putter kameraet i bagen, og reiser avgårde. Tenker å stoppe på tollstasjonen for å kikke på bilen er innom, men først må vi ha en kopp kaffe. Vi stanser på Svinesundsparken og der står jaggu nykomlingen. Vi ramler ut med kameraet før gutta stikker. Men bilen er tom. Låst også. Pokker. Det var egentlig innvendig vi ville se.

Lite oppmerksomhet så langt

I tiden opp mot FH-lanseringen slo Volvo på tromma med de største trommepinnene de kunne oppdrive.

Derimot har det vært svært lite rundt lillebror FM. Dermed tenker vi "facelift". Bildene vi har sett så langt tyder også på det.

Naturligvis kommer den med Euro 6 og utseendet til en mindre FH med logoen trukket nærmere frontruta. Og helt sikkert er den oppdatert med "FH-nyheter".

Vi vet at den har "Dynamic Steering" som en av de største nyhetene. Det har Volvo selv fortalt. Og når det er en av de største nyhetene, er det kanskje ingen revolusjon vi prater om, men snarere en nødvendig evolusjon?

Les også: Motor på servoen skal redusere yrkesskader

Skal Volvo følge tradisjonen, så kommer en ny FM et par år etter FH.

Vi vet ikke. Nyhetene slippes tirsdag og frem til den tid kan man altså fortsatt være med på paparazzi-konkurransen.

Vi ventet til sjåføren kom for å veksle et par ord med ham og kanskje få tatt en kikk innvendig. Dette var det nærmeste vi kom. - Ingen bilder av bilen er tillatt innvendig. Du får vente til tirsdag.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!