Trailerne er 17 meter lange og 4,5 meter høye, mens dobbeldekket har en innvendig høyde på 2x2 meter. Frontveggen er forøvrig utstyrt med ekstra forsterkning.

Lasterampa er spesialtilpasset for å kunne heises opp og ned i lukket posisjon, etter ønske fra kundene. Dette gjør at trailerne passer perfekt i kombinasjon med lasteutstyr some er stasjonert på lasterampene.

Trailerne har hver en kapasitet på 76 EUR-paller med en høyde på to meter. I følge pressemeldingen skal hengerne også benyttes i et prøveprosjekt med 32 meter lange kjøretøykombinasjoner i Sverige.

I samme pressemelding står det at dette er første gang dette skjer, men det medfører ikke riktighet. Allerede i oktober skrev vi om et tilsvarende prosjekt i Sverige som ble gjennomført av Schenker i samarbeid med blant annet Volvo.  

Les også: 32 meters vogntog: "Ingen stor forskjell"

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!